Vol. 4 No. 07 (2024): First Semester 2024

Scientia et PRAXIS is an open-access scientific journal that publishes original research on innovation and sustainable development, in alignment with the Oslo Manual and the Sustainable Development Goals (SDGs). It accepts manuscripts in Spanish and English, employs a double-blind peer-review process, and promotes open science, editorial ethics, and accessibility through artificial intelligence. This volume features the following contributions:
1.Prospective of the socioeconomic sector of beekeeping production in the Yucatán Peninsula, Mexico (document written in Spanish). Authors: Ariel Vázquez-Elorza. Centro de Investigación y Asistencia en Tecnología y Diseño del Estado de Jalisco A.C. Guadalajara, Jalisco, México. ; Neith Aracely Pacheco-López. Centro de Investigación y Asistencia en Tecnología y Diseño del Estado de Jalisco A.C. Unidad Sureste, Mérida, Yucatán, México; Alba Lucia Moreno-Ortiz. Universidad de Zaragoza, España.Jéssica Geraldine Villatoro-Hernández. El Colegio de Veracruz, Veracruz,México.
2.“Need and opportunity” as motivations for female entrepreneurship in Latin America (document written in Spanish). Authors: Aguilar-Rosado. Centro Universitario de Ciencias Económico Administrativas (CUCEA) Universidad de Guadalajara (UdeG), Guadalajara, Jalisco, México.; Alejandro Campos-Sánchez. Centro Universitario de Ciencias Económico Administrativas (CUCEA) Universidad de Guadalajara (UdeG), Guadalajara, Jalisco, México.
3.Circular economy in business, management, and accounting: A bibliometric study of the construct. Authors: Aura Andrea Díaz-Duarte, Gabriel Purón-Cid.Centro de Investigación y Docencia Económicas (CIDE-CONAHCYT) Región Centro Aguascalientes, Aguascalientes, México. Marco Eliseo Rivera-Martínez. Universidad Panamericana, Aguascalientes, Aguascalientes, México.
4. Knowledge Management of Blockchain Literature: Implications for Sustainability and Finance (document written in Spanish). Authors: Brandon Emanuel Vega-Santana, Pascuala Josefina Cárdenas-Salazar, Eduardo Martínez-Robles. Centro Universitario de Ciencias Económico-Administrativas (CUCEA), Universidad de Guadalajara, Guadalajara, Jalisco, México.
5. Technology Acceptance Model for Smartphone Use in Higher Education. Authors: Juan Mejía-Mancilla. Academia Mexicana de Investigación y Docencia en Innovación (AMIDI) Guadalajara, Jalisco, México; Juan Mejía-Trejo. Centro Universitrario de Ciencias Económico-Administrativas (CUCEA) Universidad de Guadalajara (UdeG), Guadalajara, Jalisco, México.